MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid
Stationsplein 125
3818 LE Amersfoort

033 - 3032400


Vacature adviseur beleid en belangenbehartiging
27 november 2015

Het Landelijk Platform GGz zoekt een:

adviseur beleid en belangenbehartiging

voor 32 uur per week

Over het Landelijk Platform GGz

Het Landelijk Platform GGz is de koepelorganisatie van en voor landelijke en regionale cliŽnten- en familieorganisaties in de geestelijke gezondheidszorg. In onze belangenbehartiging zijn we de stem van meer dan een miljoen Nederlanders die jaarlijks een beroep doen op de ggz. Het Landelijk Platform GGz is – namens haar achterban - gesprekspartner van en aanspreekpunt voor politici, beleidsmakers- en uitvoerders, zorgverzekeraars en branche- en beroepsorganisaties.

Bij het LPGGz werken 25 medewerkers. Het LPGGz houdt kantoor in Utrecht. Medio 2016 is een verhuizing naar Amersfoort gepland.

Over de functie

De beleidsmedewerker die wij zoeken gaat zich met name richten op de kwaliteit van de zorg. In deze portefeuille wordt de relevante wet- en regelgeving die van invloed is op kwaliteit en transparantie van zorg nauwlettend gevolgd. Daarbij gaat het bijvoorbeeld over de Wet kwaliteit en klachten en geschillen in de zorg, de Wet verplichte GGz en over (de implementatie van) het VN verdrag voor rechten van mensen met een beperking.

De medewerker zal vanuit cliŽnten- en familieperspectief actuele ontwikkelingen op het gebied van kwaliteit van zorg duiden, op waarde schatten, en vervolgens acties formuleren voor de korte termijn. Daarnaast is het van belang afstand te nemen van de dagelijkse praktijk en beleid te formuleren voor de lange termijn. Het onderhouden van een netwerk van relevante partners en het ontwikkelen en toetsen van standpunten in samenspraak met de cliŽnt- en familieorganisaties uit de achterban van het LPGGz zijn belangrijke verantwoordelijkheden.

Een deel van de werkzaamheden zal plaats vinden in het kader van vervanging i.v.m. zwangerschapsverlof. De dossiers waar de primaire aandacht naar uit gaat kunnen in de loop van het jaar veranderen. De functie is ingebed in het team beleid en belangenbehartiging.

Profiel

Je hebt:

  • meerjarige ervaring met politiek-strategisch opereren in een dynamisch werkveld;
  • kennis van de (geestelijke) gezondheidszorg;
  • kennis van en/of affiniteit met het cliŽnten- en familieperspectief;
  • aantoonbare lobby-vaardigheden;
  • een kritische, proactieve instelling;
  • aantoonbaar het vermogen je snel complexe inhoudelijke dossiers eigen te maken;
  • een academisch werk- en denkniveau, een juridische achtergrond is welkom;

Je bent:

  • een teamspeler, maar ook aantoonbaar in staat zelfstandig te werken;
  • flexibel en kunt snel schakelen tussen inhoudelijke dossiers, speelt soepel in op veranderingen binnen eigen werkzaamheden, de organisatie of de externe omgeving;
  • stressbestendig, overtuigend en betrokken;
  • zelfbewust en ambitieus.

En

  • je kunt complexe stukken vertalen en inzichtelijk maken;
  • je kunt draagvlak organiseren bij partijen met diverse, en soms schijnbaar tegengestelde, belangen;
  • je communiceert op alle niveaus helder en effectief.

Arbeidsvoorwaarden 

Het salaris is conform CAO-welzijn. De salarisinschaling is in overeenstemming met de zwaarte van de functie, afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring en vindt plaats in schaal 10 of 11. De aanstelling is in eerste instantie voor de duur van een jaar, met een optie voor verlenging bij goed functioneren.

Meer informatie

Je reactie ontvangen wij graag zo snel mogelijk, en uiterlijk 7 december 2015, op . De eerste ronde sollicitatiegesprekken zijn gepland op woensdag 9 en maandag 14 december.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marlene de Regt, manager beleid en belangenbehartiging, op telnr. 030-2363765.

 

Meer nieuws...

Laatst bewerkt op: 30-11-2015 12:47